مصاحبه خبرنگار دیده بان فردا با مدیرعامل موسسه مصطفی حجه فروش

مصطفی حجه فروش توضیحاتی در خصوص فعالیت این موسسه ارائه داد.

این موسسه به منظور کمک و حمایت از خانواده های نیازمند سادات مخصوصا کودکان یتیم تاسیس شد و به همت دوستان خیراندیش ما فعالیت می کند هدف اصلی ما پیشگیری  مهاجرت ازمناطق محروم مثل اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد به شهر اصفهان بود ما به منظور اینکه اینها برای رفع نیازهای ضروری به شهر اصفهان مهاجرت نکنند و بیشترین آسیب هارا به خانواده ها و شهر اصفهان وارد نکند تصمیم گرفتیم در محل سکونت این خانواده ها به رفع نیازهایشان بپردازیم.

یکی از مواردی که در کار ما از اهمیت زیادی برخوردار است تامین هزینه های تحصیل کودکان است که ترک تحصیل نکرده و تا هر مقطعی که توانایی دارند ما تامین هزینه تحصیل خواهیم کرد.

مورد بعدی تامین موادغذایی خوراک و پوشاک ضروری آن ها است و برآوردن هزینه های ازدواج، که به منظور تامین هزینه جهیزیه و ازدواج آن هاست که نیاز نباشد افرادی که از داشتن پدرمحروم بوده و از خانواده های نیازمند هستند تاخیر در ازدواجشان به علت تهیه جهیزیه اتفاق افتد.

به مناسبت های مختلف برنامه های فرهنگی، اخلاقی، ادبی و برگزاری اردوها برای این افراد درنظرگرفته می شود همچنین کلاس های آموزشی به مناسبت های مختلف در طول سال مثل عیدنوروز، ماه مبارک رمضان، دهه کرامت، عیدغدیر و ماه محرم به همه خانواده ها غذای آماده همچنین گوشت و سایر مواد غذایی مورد نیاز را تامین می کنیم.

از جمله اقدامات انجام گرفته ما در روز اول هرماه قمری خیری داریم که برای سلامتی خودشان و خانوادشان قربانی های گوسفند و مرغ انجام می دهند و یا به ما دستور می دهند انجام دهیم. تمامی خانواده های تحت پوشش که بیش از هزار خانواده هستند که در ماه حدود دوهزار مرغ قربانی و تعدادی هشتصد تا هزار کیلوگوشت تامین می کنیم که روزاول ماه به همه ی خانواده ها تحویل دهیم همچنین توزیع آردی داریم برای خانواده هایی که نان مصرفی خودشان را در منزل تهیه می کنند در ماه یک کیسه آرد به این افراد تعلق می گیرد.

در بحث لباس و پوشاک در مناسبت های مختلف از جمله شروع مدارس و یا عید نوروز به هر نفر به مبلغ ۲۰۰هزار تومان برای کفش و لباس اختصاص داده می شود و وسایل تحصیل مثل لپ تاپ، کیف، کفش ، لوازم التحریر ، ظروف و مسکن از دیگر اهداف موسسه می باشد که به لطف دوستان و خیرینی که ما را حمایت می کنند وظیفه خود می دانیم که نیازهای این خانوادها رابه نحو احسنت بر آورده کنیم.

تامین بودجه ضروری برای برطرف کردن نیازهای این خانواده ها می طلبد که خیرینی که مارا حمایت می کنند خمس سهم سادات که مستقیما به ما پرداخت می شود قسمتی دیگر موضوعات دیگری که شامل حال این خانواده ها می شود و همچنین خیرینی که ما در مناسبت های مختلف به مایاری رساندند.

ما لازم نمی بینیم که بخواهیم برای جمع آوری بودجه هامجالسی را برگزار کنیم که حالا دوستانی را در معذورات اخلاقی قرار دهیم و فقط هدف معرفی موسسه است چون ما اعتقاد داریم فرق است بین پول دادن و پول گرفتن.

افرادی که حسن نیت دارند و خودشان می آیند و پولی را کمک می کنند فرق می کنند با کسی که ما به سراغشان برویم و در معذورات قراردهیم.  

نیازهای این خانواده ها برطرف شده و اگر دوستان یاری کنند بیشتر به رفع نیازهای این عزیزان رسیدگی می کنیم چون هدف اصلی ما پیشگیری از مهاجرتشان به شهر است ما داریم خانواده هایی که در سطح شهر ساکن هستند و ما وظیفه خود می دانیم کمکشان کنیم اما ما می خواهیم قبل از اینکه این افراد به اصفهان بیایند و خدای نکرده در یکسری مناطق ناجور و نامناسب در حاشیه های شهر ساکن شوند که آسیب های زیادی این افراد را تهدید می کند ما تلاش داریم در محل سکونت این افراد نیازهایشان را برطرف کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!